Zakładanie aktywnego konta użytkownika w RPWDL OIPIP/Indywidualne i Grupowe Praktyki
Warunkiem do złożenia wniosku za pomocą platformy RPWDL jest posiadanie aktywnego konta na tej platformie oraz posiadanie certyfikatu bezpiecznego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego na ePUAP.
i zalogować się. Dlatego też należy:
- Wejść na stronę internetową RPWDL, tj.http://rpwdl.csioz.gov.pl
- Po stronie lewej pojawią się linki podzielone na sekcje. Należy wybrać sekcję „PRAKTYKI PIELEGNIAREK I POŁOŻNYCH”
- W sekcji „PIELĘGNIARKI I POŁOŻNE” należy kliknąć na zakładkę „Aplikacja dla Praktyk Zawodowych”
- Otworzy się strona z polami do wpisu loginu i hasła. Poniżej jest link „Jeżeli nie masz konta w systemie, załóż je tutaj”, na który należy kliknąć
i otworzy się formularz rejestrowy do wypełnienia. M.in. należy wpisać swój adres e-mailowy, na który zostanie przesłany link aktywacyjny. Login i hasło należy wymyśleć samodzielnie i zapamiętać. - W swojej poczcie e-mailowej klikamy na podany przez RPWDL (od:rpwdl@asseco.pl>) link aktywacyjny, który uruchomi nam dostęp do rejestru poprzez aktywację konta.
- Mając aktywne konto możemy logować się do aplikacji dla praktyk zawodowych wpisując własny login i hasło.
- Wejść na stronę internetową RPWDL, tj. http://rpwdl.csioz.gov.pl
- W sekcji „PIELĘGNIARKI I POŁOŻNE” wybrać link „Aplikacja dla Praktyk Zawodowych”
- Założyć konto użytkownika w przypadku, gdy osoba nie posiada aktywnego konta (patrz wyżej) lub zalogować się przy użyciu loginu
i hasła. - Po stronie lewej ukażą się linki. Należy wybrać sekcję „Inne” i kliknąć
na zakładkę „Jak uzyskać uprawnienia do ksiąg rejestrowych?”. - Ukaże się wniosek, który należy wydrukować, poprawnie wypełnić
i dostarczyć do organu rejestrowego – pocztą na adres: rejestr@orpip.radom.pl lub osobiście w siedzibie Okręgowej Izby Pip w Radomiu ul. Paderewskiego 19. - Organ Rejestrowy nadaje uprawnienia użytkownikowi w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.
- Użytkownik RPWDL uzyskuje dostęp do wniosków dotyczących zmian
i wykreślenia we własnej księdze rejestrowej. - Osoba chcąca dokonać zmiany danych praktyki zawodowej, wypełnia formularz wniosku o zmianę w księdze rejestrowej, załącza skany dokumentów do wniosku i przesyła do okręgowej izby pielęgniarek
i położnych. - W przypadku, gdy osoba chce dokonać wykreślenia w księdze rejestrowej, wypełnia formularz wniosku o wykreślenie w księdze rejestrowej i dołącza skany dokumentów.